/ سایت های اینترنتی را فقط می توان فیلتر کرد نه توقیف

 

فواد صادقی مدیر مسوول سایت بازتاب با اشاره به پیگیری هایی که برای رفع توقیف بازتاب صورت گرفته است،گفت: هیچ مبنای قانونی برای توقیف بازتاب وجود ندارد، ولی قوه قضائیه پاسخ روشنی درخصوص علت توقیف بازتاب و تداوم آن نمی دهد و ما همچنان منتظر رفع توقیف هستیم.

صادقي  با اشاره به بازپس گیری شکایت شورای عالی امنیت ملی در پی نامه دکتر علی لاریجانی به قوه قضائیه، اظهار داشت: آقای شاهرودی چند روز پیش در اظهار نظری در این خصوص گفت: در جریان توقیف بازتاب نیستم، اما قول می دهم موضوع را حل کنم.
مدیر مسوول بازتاب با تاکید بر اینکه توقیف سایت های اینترنتی ازنظر قانونی مبنایی ندارد، گفت: برای توقیف سایت های اینترنتی قانونی وجود ندارد و این سایت ها را از لحاظ قانونی تنها می توان فیلتر کرد که این امر نیز تابع تصمیمات یک کمیته سه نفره است که آنها نیزبا فیلتر کردن بازتاب اعلام مخالفت کرده اند. 
صادقی با یادآوری اینکه سیزده روز از توقیف بازتاب می گذرد، تصریح کرد: به نظر می رسد نارضایتی در درون قوه قضائیه نسبت به عملکرد بازتاب موجب شده توقیف آن ادامه یابد.

مدیرمسوول بازتاب گفت: قوه قضائیه بایستی پاسخ روشنی بدهد که به چه دلیلی بازتاب توقیف و همچنان رفع توقیف نمی شود .
صادقی سپس به دیدار و رایزنی خود با برخی مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: همه آنها شخصا مخالف برخورد و توقیف بازتاب بودند ولی تاکنون اقدامی در جهت رفع توقیف انجام نشده است.
گفتنی است ، پیش تر تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در تذکری کتبی به رییس جمهور خواستار صدور دستور رفع توفیق از سایت خبری بازتاب شده بودند.
در تذکرات مکتوب به وزیران و مسئولان دستگاههای اجرایی، سعید ابوطالب، حسین امیری، اکبر اعلمی، اسماعیل گرامی مقدم، حسین آفریده، محمد آشوری ، حبیب الله اسماعیل زاده، سید عباس پاک نژاد، سید محمد مهدی پور فاطمی، جهانبخش محبی نیا، انوشیروان محسنی و سید رضا نوروز زاده نمایندگان تهران، زرند، تبریز، بجنورد، شیروان، بندر عباس، فلاورجان، یزد، دشتی  و تنگستان، میاندوآب، نوشهر و اسفراین در تذکری کتبی به رییس جمهوری خواستار صدور دستور رفع توفیق از سایت خبری بازتاب شدند
منبع و عكس"خبر گزاري مهر
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا